کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

چهارمین جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 1399 برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی شد. چهارمین جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 1399، همراه با دستورکار گزارش 9 ماهه فعالیت کتابخانه عمومی شهرستان جوین  و تقدیر از انجمن برتر کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سطح استان در سال 1399 در محل فرمانداری برگزار شد.

حسین جمشیدی فرماندار جوین در این جلسه ضمن قدر دانی از اقدامات انجام شده توسط کتابخانه های عمومی در شرایط کرونایی ، انتخاب انجمن کتابخانه عمومی شهرستان را برای دومین سال متوالی به عنوان انجمن برتر در سطح استان نشان از توجه جدی مردم و مسئولان فهیم شهرستان به امر کتاب و کتابخوانی دانست و اینگونه اذعان نمود که در ایام کرونایی با توجه به شرایط سخت جامعه شاهد فعالیت های خوب کتابخانه ها در امر ترویج کتاب بودیم که این مهم با مدیریت کتابخانه های عمومی شهرستان جوین توسط خانم غلامی و تلاش مسئولان کتابخانه های عمومی شادروان مسروی حکم آباد؛ عطاملک جوینی نقاب و فرهنگ رازی محقق گردید . در ادامه مسئولان کتابخانه های عمومی  اهم گزارش اقدامات 9 ماهه سال 1399 خود را برای حاضران در جلسه بیان کردند.

در ادامه جناب آقای جمشیدی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین ضمن تاکید بر همکاری آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد با اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ،  از تمامی ادارت فرهنگی خواست طرح حلقه اتصال مردم با کتابخانه های عمومی با مردم را تسهیل کنند.

در پایان قرار شد ادارات مربوطه به طرح ساخت فیلم کوتاه در زمینه  نهادیه سازی امر وقف در ساخت کتابخانه و اهمیت کتاب و نقش کتابدار در زندگی مردم که فیلم نامه آن توسط آقای سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب نوشته شده مساعدت های لازم را هم در جهت اخذ مجوز و هم در تامین اعتبار مالی مبذول نمایند.

[ سه شنبه 23 دی 1399برچسب:انجمن کتابخانه ها, شهرستان جوین, چهارمین, 1399,

] [ 13:33 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

دومین جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 1399 برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی شد. دومین جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 1399، همراه با دستورکار تصویب برنامه و بودجه پیشنهادی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 1399 در محل فرمانداری برگزار شد

 

حسین جمشیدی فرماندار جوین در این جلسه ضمن قدر دانی از اقدامات انجام شده توسط کتابخانه های عمومی در شرایط کرونایی من جمله اجرای برنامه صدثانیه با کتاب ،برنامه اینستاگرامی واقعه غدیر،معرفی کتابخانه ها و خدمات آنها در فضای مجازی و... اجرای تمامی این برنامه ها را نشان از دغدغه مندی مسئولان کتابخانه ها دانست.

وی با اشاره به ظرفیت خیرین افزود،برای اینکه در حوزه کتاب و کتابخوانی درسطح شهرستان شاهد اتفاقات خوبی باشیم بایستی تمامی دستگاههای فرهنگی و خیرین پای کار بیایند،چرا که شهرستان جوین در ساخت کتابخانه های خیرساز گذشته درخشانی داشته.

در ادامه خانم  غلامی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان به بیان گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام گرفته در سطح شهرستان پرداخت و اینگونه اعلام کرد که اداره کتابخانه های جوین جزو چند شهرستانی بود که در ایام کرونایی از ظرفیت فضای مجازی استفاده بهینه برد و توانست طرح های خوبی ارائه دهد که مورد تقدیر مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی قرار گرفت.

در ادامه جلسه دو شهردار نقاب و حکم آباد خبرهای خوبی از واریز سهم نیم درصد به حساب انجمن کتابخانه ها اعلام نمودند.

جلسه با تصویب برنامه و پودجه پیشنهادی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در سال 99 با حداکثر آرائ خاتمه یافت.

[ یک شنبه 23 شهريور 1399برچسب:دومین، جلسه انجمن کتابخانه ها ، جوین، 1399,

] [ 10:46 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 1399 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی جوین، اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 1399، همراه با دستور کار برنامه ریزی جهت برگزاری دهمین دوره مسابقات جشنواره رضوی در سال 1399 در محل فرمانداری برگزار شد

جناب آقای جمشیدی فرماندار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن خوشامد گویی به اعضای انجمن  اینگونه ایراد نمودند کار نهاد مقدس کتابخانه های عمومی کشور با معرفی ۱۲ عنوان کتاب و دعوت خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان و گروه‌های مختلف سنی در فراغت ناخوانده این روزهای کرونایی به حضور مجازی، ارزشمند و قابل تحسین است.
 این ضیافت کتابخوانی و شرکت در جشنواره، فرصت مغتنمی برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام، به‌ویژه حضرت امام رضا علیه‌السلام و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی است

 با توجه به تعطیلی مراکز پیش‌دبستانی، مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور، خانواده‌ها و علاقه‌مندان گروه‌های مختلف سنی می‌توانند در این ایام با حضور در این جشنواره کتابخوانی، ضمن پر کردن بهینه اوقات فراغت، از این فرصت برای ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا(ع)، حضرت امام هادی(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) بهترین بهره برداری به عمل آورند.

در ادامه سرکار خانم غلامی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اینگونه بیان نمودند جشنواره ملی کتابخوانی رضوی یکی از برنامه های ترویجی کتابخوانی است که چندین سال هست توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شودو باتوجه به شرایط امسال به صورت مجازی در حال برگزاری است و درخواست ما از تمامی ادارات و سازمان ها شرکت در جشنواره و تبلیغ و مشارکت در فعالیت های فرهنگی و ترویجی کتابخوانی است.

با هدف تروج فرهنگ کتابخوانی و با توجه به ضرورت خانه نشینی برای پیشگیری از شیوع کرونا پویش خانواده کتابخوان در اسفند ماه گذشته و فروردین امسال برگزار شد و خوشبختانه تعداد 32 نفر در شهرستان برگزیده شدند که از این تعداد 10 نفر تقدیرنامه مدیر کل محترم همراه با کارت هدیه دریافت نمودند.

[ چهار شنبه 25 تير 1399برچسب:جلسه انجمن، اولین، شهرستان جوین، 1399,

] [ 13:49 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین

دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 93 در ساعت 10 صبح پنچشنبه مورخ 29/03/1393 در محل دفتر معاونت فرمانداری با حضور اعضای محترم انجمن و به ریاست جناب آقایی عادلی فر معاون فرماندار تشکیل شد. طی این جلسه پس از جمع بندی مطالب مقرر گردید.

1.   ادراه آموزش و پرورش نسبت به معرفی دانش آموزان جهت شرکت در جلسه آموزشی طرح همیار کتاب در کتابخانه ها که توسط کتابخانه های عمومی سطح شهرستان برگزار می گردد، اقدام نماید.

2.   مقرر گردید در اجرای طرح هدایت ستارگان توسط فرماندهی نیروی مقاومت بسیج اعضای انجمن اطلاع رسانی لازم را در اجرای طرح را داشته و همکاری لازم را انجام دهند.

3.   مقرر گردید در راستای ترویج مطالعه کتاب و کتابخوانی، آموزش و پرورش نسبت به هماهنگی جهت بازدید دانش آموزان در پایگاهای اوقات فراغت از کتابخانه ها داشته باشند.

4.   با توجه به اعلام آمادگی شهرداری محترم جهت واگذاری نمازخانه پارک فجر برای ایجاد ایستگاه مطالعه و همچنین تامین منابع از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق کانون های فرهنگی ، ناحیه مقاومت بسیج از طریق پایگاهای بسیج و آموزش و پرورش و شهرداری حهت تامین نیروی افتخاری اطلاع رسانی و در صورت تامین نیرو ایستگاه مطالعه راه اندازی گردد.

 

[ سه شنبه 3 تير 1393برچسب:جلسه انجمن کتابخانه های عمومی ، جوین، دومین,

] [ 14:46 ] [ ]

[ ]

دومین جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي و نهضت مطالعه مفيد شهرستان جوین

در محل سالن اجتماعات فرمانداري شهرستان جوین؛

دومین جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي و نهضت مطالعه مفيد شهرستان جوین تشكيل شد
دومین جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي و نهضت مطالعه مفيد شهرستان جوین در سالن  اجتماعات فرمانداري جوین تشكيل شد
به گزارش روابط عمومي اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان جوین، دومین جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي و نهضت مطالعه مفيد شهرستان جوین صبح روز یکشنبه 23 تیر ماه سال جاري در سالن اجتماعات فرمانداري جوین تشكيل شد.
غلامی رئيس اداره شهرستان جوین ضمن اعلام اين خبر افزود: اين جلسه با ریاست فرماندار جوین وحضور تمامی اعضا، تشكيل شد.
ابراهیم جدی کار رئیس انجمن، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، خواستار پیگیری جدی در انجام مصوبات قبلی جلسه و جدیت بیشتر در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان شد.  
وی در ادامه افزود با توجه به آمارهای موجود، شهرستان برای رسیدن به چشم انداز کتابخانه های عمومی در افق 1404 بایستی تلاش مضاعفی داشته باشد تا شاهد رتبه خوبی در استان باشیم واین میسر نمی شود مگر با همکاری مراکز فرهنگی در شهرستان.
پیگیری در خصوص تشکیل انجمن خیرین شهرستان، برگزاری نمایشگاه کتاب در ایام مبارک رمضان در سطح شهر، آماده سازی کتابخانه خیرساز"شادروان امیر مسروری" حکم آباد جهت افتتاح در آینده نزدیک از مهمترین مصوبات اين جلسات بود.
 
صفحه قبل 1 صفحه بعد